Saturday, October 1, 2011

hati..

alangkah indah kaki melangkah menusuri taman impian dikala impian hati terlaksana.. kilauan bintang menerangi semesta, menerangi malam yang kesuyian mengisi hati yang damai.. langkah demi langkah membelah laluan, ditemani bunga-bunga indah sepanjang laluan.. angin malam yang menderu perlahan -lahan menyapu pipi. kedinginan malam terasa hingga ke tulang sendi. alangkah indah dan nyaman nya.. pemandangan seluas alam.. mata terpejam menghayati keindahan ciptaan Allah S.W.T ,sungguh aku impikan suasana begini. ketenangan hati, kedamaian jiwa,dan ketulusan hati..

namun semua itu hanya mimpi ku.. impian ku jauh, tak tergapai hatta sedikit pun. jiwa ku dicengkam keresahan, kemurungan dan kekecewaan. Impian yang ku bina hancur berderai dikala tangan ku hampir menggapainya. sekejamnya ia dihancurkan, ku tercampak dan terlontar beribu batu. hatiku sakit.. tersiksa.. apa salah dah ku lakukan hingga begitu padah yang ku terima? dibelenggu soalan yang tidak kutemui jawapannya.. dimanakah manis? hilang dalam sekelip mata.. hatiku terluka..

ku cuba ubati diri, ku selami jiwa,kata-kata semangat kuserapkan bersama keberanian.. ketenangan dan ketabahan ku luahkan,kekecewaan dan kesakitan ku simpan kemasdi sudut hati ku yang terluka.kutemui sinar,walau sinarnya suram, namun mampu tuk terangi diriku yang kelam.. hati meronta untuk tidak mendekati sinar itu, namun hanya itu jalan yang harus ku lalui,ku tempuh juga, walau ku tidak tahu apa akan berlaku mendatang.. ku cuba menyaingi langkahku yang pincang,ku gagahi jua walau kutahu hati ku tiak spenuhnya di situ.. ku cuba namun kecundang jua akhirnya..  kekesalan ku memuncak namun tiada akhirnya,

No comments:

Post a Comment